Att vara ful är en skam

Tack för att ni stöttar oss och håller våran blogg vid liv. Vi tror faktiskt att vi kan sprida någonting vettigt genom våran blogg ut till samhället. Vi tycker att vi är bra förebilder om man tänker efter, vi vet hur man ska bete sig och behandla folk. Jag som skriver detta inlägg, jag är en ganska populär person med många vänner. Det är nog för att jag alltid är ärlig. Om någon frågar mig "Tycker du att jag passar i dom här byxorna?" och jag tycker att personen får en jätteröv i dessa byxor, då säger jag det. Det är väl bättre att jag säger "Nej, jag tycker faktiskt att du ser fet ut. Byt byxor" istället för att jag ska säga att det ser snyggt ut och sen måste skämmas för mig vän hela kvällen.. Även om man själv är snygg så får man inga ragg om man har fula vänner. Ni måste ju hålla med mig om detta, annars blir jag förvånad. Tänk dig att du är hur snygg som helst och alla vill ha dig, men sen när dom träffar din mamma som är störd så tror dom att du är likadan och då springer alla och du får aldrig se dom igen. Men måste hålla sig till snyggt ungänge om man vill komma någonstans i livet, men allra viktigast är att vara snygg själv. Ingen vill anställa en ful och äcklig människa på ett bageri eller resturang till exempel, det skulle vara fy skam för företaget och gästerna skulle bara bli äcklade och tro att dom har lagt löss i grytan eller bullen. Och om man vill bli framgångsrik måste man också vara snygg, annars blir man aldrig tagen på allvar. Om du är ful ser alla dig som ett skämt och bara skrattar åt dig, ditt tal som du jobbat med i flera veckor är det ingen som lyssnar på om dom distraheras av ditt fula fejs. Men det är ju bara min åsikt.


Kommentarer


Postat av: EMMAS!- alltid tävlingar

sv: okeej:)

2012-01-07 @ 19:11:18
URL: http://eemma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogglista.se Personligt Reggad på Commo.se bloglovin