Hur kom han in?

Jag funderar på en sak. Alla säger ju att jultomten kommer in genom skorstenen, och det är väl sant? Men jag hade jätte många julklappar under granen på julafton och jag har INGEN skorsten! Nu är jag lite rädd, hur kom han in? Måste jag byta lås på dörren? Känns lite dumt att ringa hyresvärden om det här men jag vågar inte sova längre. Vågar inte berätta för någon jag känner heller för alla säger att han inte finns men om nu det är sant, vart kom då julklapparna ifrån? Och varför är mitt sparkonto tomt? Tror ni att han kanske har tagit mina pengar och köpt julklappar till alla snälla barn? Och om det är så, har jag då fått betala för mina egna julklappar?, fast de kom från tomten? Och det som också gör mig så förvirrad är att han inte druckit upp mjölken eller ätit upp gröten men mitt barskåp var tomt. Men tomten dricker väl inte? Han arbetar ju under julen men om han varit full så kanske han gjorde fel när han tog mina pengar och då vill jag ju ha tillbaka dem. Mamma sa alltid när jag var liten och dum att hon skulle ringa tomten och berätta det, så att jag bara skulle få strumpor i klapparna, men kan jag kanske fråga mamma om hans nummer?


Kommentarer


Postat av: MATILDA ROSQVIST 14 ÅR

Tjejen på bilden är på tok för smal!

2012-01-07 @ 11:10:07
URL: http://matildays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogglista.se Personligt Reggad på Commo.se bloglovin