Size zero vs anorexia

Personligen tycker jag att XS inte är speciellt litet, dom som skryter om att dom har storlek XS tycker jag är lite pinsamt faktiskt. Om man tittar på modeller så sägs det att dom är alldeles för smala, men what? Det visar väl på stor karaktär att ligga under size zero, det tyder ju på att maten inte styr ditt liv. Titta bara på folk i USA där maten flöder. En hel familjemåltid på en tallrik om man beställer på resturang. För mig består en bra middag av ett glas vatten och en lätt sallad, utan dressing såklart. Och jag väger inte många kg över 45 och det är min maxvikt. Dessutom så blir det så mycket billigare när man kan handla på barnavdelningen. Och min matkostnad stiger aldrig över 1000kr/mån. Tänk vad jag kan öka mitt pensionspar när jag sparar på så många andra utgifter. Till exempel gymkort går bort, muskler väger ju så mycket och jag behöver aldrig betala för några hål hos tandläkaren eftersom jag aldrig äter godis eller socker över huvudtaget. Min elräkning har dalat eftersom jag aldrig behöver använda spisen eller micron och vi ska inte ens tala om toalettpapperat eftersom jag nästan aldrig behöver bajsa. Och när man är nog underviktig tappar man ju mensen så jag har inga kostnader för tamponger eller p-piller eftersom jag inte ens kan bli gravid längre. Och jag har bantat bort mina bröst så jag har ingen användning av BH längre, det som är så dyrt. Finns många fördelar med att vara extremt smal, det är bara till att ha lite karaktär i sig själv och fixa det här. Det är det inte alla som klarar så nästa gång du ser en riktigt smal människa så titta inte ner utan känns dig stolt som har mött någon med så stark karaktär och glöm aldrig, även du kan nå det målet.




Kommentarer


Postat av: Sara

Hahah jag han inte så mycket som läsa mer än första meningen innan jag slutade förstå vad jag läste... vem fan skryter om sin storek på kläder överhuvudtaget? xD Haha, ah... minst sagt pinsamt om man skryter om den iallafall, oavsett vilken storlek det är.

2012-01-07 @ 00:28:42
URL: http://sarahelenemilia.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Fast du behöver ju hjälp? Bara en sådan sak som att du inte får mens längre och inte kan bli gravid tyder ju på att du är SJUK och inte att du har karaktär. Du tyder rätt mycket på att du är slav under mat och vikt och hade jag varit dig hade jag sökt hjälp omedelbart.

2012-01-07 @ 02:13:47
URL: http://lifeofrebecca.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Goooooo you girl!!!!

2012-04-24 @ 02:09:25
URL: http://itsmyfuckinglife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogglista.se Personligt Reggad på Commo.se bloglovin