Socialbidrag

Jag blir så jävla irriterad på vissa. Känner en kille som alltid gått på socialbidrag och aldrig jobbat. Hela dagarna så sitter han inne på facebook och skriver. Han skriver oftast att han har så lite pengar och att det är så synd om honom. Det som gör mig så förbannad är att han inte verkar vilja göra något för att förändra sin situation. Men han ska ha råd att röka, äta skräpmat och gå på krogen varje dag. Sen så försöker han att krama ut varenda krona som han kan för att kunna ha råd till sina nöjen och sitt beroende. Och jag känner, varför ska vi andra betala för hans nöjen. Hur kan man klaga och säga att man har så lite pengar och sen ha råd att både röka och festa? Jag blir iallafall skit förbannad.



Kommentarer


Postat av: Anonym

Jag känner flera som enbart går på socialbidrag och aldrig har jobbat. Två av dessa som jag tänker på är onaturligt feta, i den grad att de inte ens går normalt längre. Nåja, till saken hör att det verkligen finns de som går på socialbidrag för "rätt anledning", att de helt enkelt inte har råd - kanske är sjukskriven etc.. Det är en sak men dessa som verkligen behöver soc och inte kan göra mer än de gör för deras liv ska bli bättre - de pratar ofta inte om detta.

2012-01-09 @ 12:20:50
URL: http://kvinnansliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogglista.se Personligt Reggad på Commo.se bloglovin